Sekadar Coretan

Saturday, November 21, 2009

Assalamualaikum dan salam sejahtera..alhamdulillah,peperiksaan akhir semester sudah berlalu dan hampir kebanyakkan mahasiswa di bumi Malaya nie pulang bercuti di kampung halaman masing-masing.

banjir melanda kedah

hujan lebat berlaku perubahan monsun hujung tahun ini mengakibatkan beberapa kawasan di kedah di naiki air.Beberapa pusat pemindahan telah dibuka bagi penempatan sementara mangsa-mangsa banjir.Masa banjir teruk melanda,saya dan rakan-rakan masih lagi berperang dengan buku bagi menghadapi peperiksaan.Namun sekarang alhamdulillah banjir semakin surut dan sudah banyak pusat pemindahan ditutup.

saya masih ingat lagi,seusai habis menjawab kertas peperiksaan ke empat subjek ekonomi pembangunan,tiba-tiba henset saya bergetar...one message received "apis,nanti balik kedah kita tulun cuci qumah mangsa banjir mau?"-Sms Shafie atau Pie rakan seperjuangan aktivis mahasiswa di bumi Malaya ini.

"hah,elok sgt tu..buat qeja amal, tapi exam x hbs lg"-balas saya

"xpa la,nanti hbs exam kita balik kdh..tulun apa yg patut"-saya menerima mesej balasan dari pie

Bagus juga cadangan tu,sebelum ini saya pun terpikiaq juga nak bantu mangsa-mangsa banjir terutama kat negeri jati diri sana,kalau nak hulur duit,mana ada banyak duit..nak bagi beras..kena beli pakai duit juga..pergi tolong cuci rumah mangsa banjir idea yang baik,namun pelaksanaannya?

Ada sukarelawan yang nak membantu?..boleh kita turun reramai bantu mangsa banjir..kalau seorang diri pun boleh juga..bagi mengisi masa cuti semester..lakukan kerja yang berfaedah huh.

Selamat bercuti pada semua..panjang umur berjumpa lagi semester hadapan

0 comments: