Selamat Mengahadapi Peperiksaan (part 1)

Saturday, November 8, 2008







Alhamdulillah..hari ni sabtu bersamaan 8nb nov telah habis fasa pertama peperiksaan aku, mula pada 5hb hari rabu lepas sampai la hari ni..subjek theory of insurance and takaful , mikro ekonomi perbandingan n subjek arab fiqh al usrah ari ni..exam yang direct..meletihkan otakkn aku..dah abeh 3 paper ada 3 paper lg..




Selang masa 3 hari lagi sebelum fasa kedua exam bermula pula hari rabu ni..aku curi masa skit untuk update blog nie..dah lama tidak menulis dah naik sarang labah-labah..maklum la sibuk study..hehehe. Di waktu minggu exam ni..aku cuba kurangkan skit melayari Internet, selalunya aku akan habiskan masa yang lama menerokai dan membaca blog-blog sahabat2 n blog2 ilmiah..disamping chating YM dengan kawan-kawan aku yang belajar di luar Negara..mesir , republic Czech,England, usa n lain-lain telah mengurangkan masa aku untuk study..banyak lagi yang tidak di ulangkaji..kalau kerap online internet..bila la nak study..nanti exam gelabah!!

Minggu exam ni..semua pelajar kampus aku sibuk..ke hulu hilir bersama buku dan nota,macam-macam bentuk nota n peta minda dibuat bagi memudahkan untuk mengingati pembelajaran yang di belajar sebelum ni.,tetapi tidak kurang juga yang masih leka bergembira,tiap-tiap malam keluar lepak kat Mapler n waryng sambil tengok bola. Minggu exam ke apa ke..sama je..mungkin depa ni dah study awal-awal kot..time minggu exam rilex je..tenangkan fikiran..baru tak tensen..




Apa-apa pun, setelah berusaha n belajar bersungguh..kita kembali kepada yang Maha Esa, bertawakal kepadaNYa..Allah jua lah yang menentukan kejayaan kita di masa hadapan..banyakkan berdoa kepada Allah..Semoga aku dan rakan-rakan seperjuangan aku yang lain di kurniakan kejayaan yang cemerlang dalam peperiksaan..Ameen.

1 comments:

Unknown

November 16, 2008 at 2:23 PM
Permalink this comment

1

said...

salam..
exam? dah nak abis pon msim exam..
aper2 pon, biasa la klau nama student..exam memang job kita yang takkan abis..sampe la kita semua dah capai level paling tinggi dalam tempoh kita blaja..
walaupon begitu,
as a person, kita tak boleh lah compared level mana kita blajar..sebab saya rasa how great your result or what your test paper said is not that damn important to show how great you really are..however, we need this kind of qualification to prove to other poeples who we are..but, for sure in the right and down to earth way...hehehe...all the best..