Selamat Mengahadapi Peperiksaan (part 2)

Wednesday, November 12, 2008



Khamis bersamaan 13 nov 2008, tamat sudah fasa kedua peperiksaan aku..sudah habis 5 paper dan ada satu lagi paper “killer” menunggu 17hb nanti..selang masa beberapa hari yang ada akan aku gunakan sehabis baik untuk mengulangkaji dan memantapkan lagi pelajaran aku..paper yang last ni tak perlu banyak membaca dan juga mengingat..banyak kira-kira dan selalu buat latihan..paper accounting in economic..

Sedar atau tidak,sudah dua minggu lepas peperiksaan berlalu..ramai juga di kalangan rakan-rakanku yang sudah habis paper..apa lagi..enjoy sakan la dan merancang untuk pergi rehlah dan sebagainya, tak kurang juga ada yang sudah balik rumah..rindu kat mak katanya..ish2..dah besau pun manja lagi..aku pula yang jadi ‘mental’ dengan rakan-rakanku yang dah habis exam nie..aku yang belum habis exam lagi ni diajaknya keluar lepak-lepak kat mapler..sambil tengok bola nak belanja aku plak tuu..siap nasihatkan aku tak payah la rajin-rajin study..aduusss..semua perlu ditepis demi peperiksaan yang menunggu..ini semua dugaan yang perlu aku tempuhi..

Mood study perlu di kekalkan agar semangat untuk mengulangkaji pelajaraan masih menebal..usah di perdulikan mereka yang dah habis exam enjoy dan sebagainya..peksa hanya sekali ..tak lulus kena repeat..huhuhu..minta simpang dari ketidaklulusan dalam peperiksaan semester ini..kepada bloger yang membaca artikel ini..doakan kejayaanku dalam peperiksaan..ku sentiasa berdoakan untuk kejayaan kalian..tinggalkan komen anda untuk menjadikan diri anda pengomen dan pengkritik yang hebat..salam peperiksaan

1 comments:

Unknown

November 13, 2008 at 2:37 AM
Permalink this comment

1

said...

salam...
exam? memang tak brapa syok n tak juga best..
tapi kita tadak choice la..
sebab sebagai student, inilah tugas kita..blajar22222..pastu amik exam utk ukur sejauh mana kita faham satu subjek tuh...
alangkah bestnya kalu tader exam..hehhehee..
apa2 pun selamat maju jaya... :)